ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

ПОСИЛАННЯ: wym-1655549429161

На Урядовому порталіоприлюдненоДержавний стандарт базової середньої освіти, затверджений Кабінетом Міністрів України 30 вересня 2020 року.

Документ містить опис компетентнісного потенціалу та вимоги до обов’язкового навчання учнів у 9-ти галузях освіти:

  • мовно-літературній,
  • математичній,
  • природничій,
  • технологічній,
  • інформатичній,
  • соціальній і здоров’язбережувальній,
  • громадянській та історичній,
  • мистецькій,
  • фізичній культурі.

У мовно-літературній галузі є окремі вимоги до обов'язкових результатів навчання з:

  • української мови, української літератури, зарубіжної літератури у перекладі українською мовою;
  • української мови як державної, української літератури, зарубіжної літератури у перекладі українською мовою;
  • мови та літератури відповідного корінного народу/національної меншини;
  • іншомовної освіти;
  • іншомовної освіти, другої іноземної мови.

Оприлюднений Державний стандарт базової середньої освіти також містить базовий навчальний план закладів загальної середньої освіти, класів (груп), спеціальних закладів та спеціальних класів (груп):

  • з українською мовою навчання;
  • з навчанням мовою корінного народу або національної меншини;
  • з українською мовою навчання і вивченням мови корінного народу або національної меншини.

Також частиною стандарту є базові навчальні плани для учнів з порушеннями інтелектуального розвитку.

Згідно з рішенням Уряду, Державний стандарт базової середньої освіти буде застосовуватись з 1 вересня 2022 року для учнів Нової української школи.

З вересня 2021 року розпочнеться пілотування Стандарту і навчально-методичних матеріалів у 5-х пілотних класах Нової української школи. Також на 2021-2022 роки заплановано провести відповідне підвищення кваліфікації педагогів.

Нагадаємо, 30 вересня 2020 року Кабінет МіністрівзатвердивДержавний стандарт базової середньої освіти.Документ створює умови для продовження реформи «Нова українська школа» у 5-9 класах з 2022 року.

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

В Інституті модернізації змісту освіти підготовлено ресурс «Навчально-методична скарбниця. НУШ 5-6 класи»

Посилання: wym-1655549722897

/Files/images/1/ПроектDIA_Сторінка_12.jpg /Files/images/ПроектDIA_Сторінка_14.jpg

ОСНОВНІ ЦІЛІ ОСВІТИ:

Навчитися жити разом можна, тільки усвідомивши зростаючий взаємозв'язок людей, країн, народів. Таке завдання постає у зв'язку з необхідністю здійснення спільних проектів і розумного й мирного вирішення неминучих конфліктів.

Навчитися здобувати знання з урахуванням швидких змін, пов'язаних з науковим прогресом і новими формами економічної й соціальної діяльності. Сучасній людині необхідно отримати досить широкі загальні культурні знання з можливістю глибокого опанування обмеженого числа дисциплін. Загальний культурний рівень є перепусткою до неперервної освіти, оскільки він прищеплює смак до неї. Він є її фундаментом протягом всього життя.

Навчитися працювати , тобто удосконалюватися у своїй професії, а в більш широкому сенсі – здобувати компетентність, що дає можливість вирішувати різні життєві ситуації.

Навчитися жити , тобто ліпше пізнати самого себе для найповнішого використання свого особистісного потенціалу.

TИПИ РЕФОРМ ОСВІТНІХ СИСТЕМ:

Корекційні реформи освіти – спрямовані на коригування й виправлення перегинів у розвитку освітніх систем і мають на увазі децентралізацію та лібералізацію освітніх структур, деідеологізацію змісту освіти, впровадження нових принців шкільної політики.

Модернізаторські реформи – спрямовані на наближення освітніх систем до західних стандартів. Особливо активно реформи цього типу проводяться на рівні навчальних програм, написання підручників і навчальних посібників, освітніх технологій, методів навчання.

Структурні реформи - реорганізація освітніх структур, наприклад, структуру шкільної освіти за рахунок збільшення або скорочення строків навчання в початковій або неповній середній школі, перебудову системи управління освітою, системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.

Системні реформи – найбільш динамічний тип освітніх реформ, відзначаються глобальним характером, націлені на зміну освітньої парадигми й освітньої політики. Вони охоплюють не тільки шкільне законодавство, шкільні програми і підручники. Одна з довгострокових цілей їхнього проведення – зміна внутрішньої логіки освіти та його відношення з іншими соціальними сферами. Системні реформи – наслідок і результат політичних і соціально-економічних змін. Вони торкаються ключових елементів будь-якої освітньої системи: якість освіти й контроль за нею, національний освітній стандарт, відношення освіти і ринку, система фінансування та управління сфери освіти.

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА: wym-1547390952201

Кiлькiсть переглядiв: 614

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.