ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
ПОСИЛАННЯ: wym-1655549429161
На Урядовому порталіоприлюдненоДержавний стандарт базової середньої освіти, затверджений Кабінетом Міністрів України 30 вересня 2020 року.
Документ містить опис компетентнісного потенціалу та вимоги до обов’язкового навчання учнів у 9-ти галузях освіти:
- мовно-літературній,
- математичній,
- природничій,
- технологічній,
- інформатичній,
- соціальній і здоров’язбережувальній,
- громадянській та історичній,
- мистецькій,
- фізичній культурі.
У мовно-літературній галузі є окремі вимоги до обов'язкових результатів навчання з:
- української мови, української літератури, зарубіжної літератури у перекладі українською мовою;
- української мови як державної, української літератури, зарубіжної літератури у перекладі українською мовою;
- мови та літератури відповідного корінного народу/національної меншини;
- іншомовної освіти;
- іншомовної освіти, другої іноземної мови.
Оприлюднений Державний стандарт базової середньої освіти також містить базовий навчальний план закладів загальної середньої освіти, класів (груп), спеціальних закладів та спеціальних класів (груп):
- з українською мовою навчання;
- з навчанням мовою корінного народу або національної меншини;
- з українською мовою навчання і вивченням мови корінного народу або національної меншини.
Також частиною стандарту є базові навчальні плани для учнів з порушеннями інтелектуального розвитку.
Згідно з рішенням Уряду, Державний стандарт базової середньої освіти буде застосовуватись з 1 вересня 2022 року для учнів Нової української школи.
З вересня 2021 року розпочнеться пілотування Стандарту і навчально-методичних матеріалів у 5-х пілотних класах Нової української школи. Також на 2021-2022 роки заплановано провести відповідне підвищення кваліфікації педагогів.
Нагадаємо, 30 вересня 2020 року Кабінет МіністрівзатвердивДержавний стандарт базової середньої освіти.Документ створює умови для продовження реформи «Нова українська школа» у 5-9 класах з 2022 року.
НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА
В Інституті модернізації змісту освіти підготовлено ресурс «Навчально-методична скарбниця. НУШ 5-6 класи»
Посилання: wym-1655549722897
ОСНОВНІ ЦІЛІ ОСВІТИ:
Навчитися жити разом можна, тільки усвідомивши зростаючий взаємозв'язок людей, країн, народів. Таке завдання постає у зв'язку з необхідністю здійснення спільних проектів і розумного й мирного вирішення неминучих конфліктів.
Навчитися здобувати знання з урахуванням швидких змін, пов'язаних з науковим прогресом і новими формами економічної й соціальної діяльності. Сучасній людині необхідно отримати досить широкі загальні культурні знання з можливістю глибокого опанування обмеженого числа дисциплін. Загальний культурний рівень є перепусткою до неперервної освіти, оскільки він прищеплює смак до неї. Він є її фундаментом протягом всього життя.
Навчитися працювати , тобто удосконалюватися у своїй професії, а в більш широкому сенсі – здобувати компетентність, що дає можливість вирішувати різні життєві ситуації.
Навчитися жити , тобто ліпше пізнати самого себе для найповнішого використання свого особистісного потенціалу.
TИПИ РЕФОРМ ОСВІТНІХ СИСТЕМ:
Корекційні реформи освіти – спрямовані на коригування й виправлення перегинів у розвитку освітніх систем і мають на увазі децентралізацію та лібералізацію освітніх структур, деідеологізацію змісту освіти, впровадження нових принців шкільної політики.
Модернізаторські реформи – спрямовані на наближення освітніх систем до західних стандартів. Особливо активно реформи цього типу проводяться на рівні навчальних програм, написання підручників і навчальних посібників, освітніх технологій, методів навчання.
Структурні реформи - реорганізація освітніх структур, наприклад, структуру шкільної освіти за рахунок збільшення або скорочення строків навчання в початковій або неповній середній школі, перебудову системи управління освітою, системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.
Системні реформи – найбільш динамічний тип освітніх реформ, відзначаються глобальним характером, націлені на зміну освітньої парадигми й освітньої політики. Вони охоплюють не тільки шкільне законодавство, шкільні програми і підручники. Одна з довгострокових цілей їхнього проведення – зміна внутрішньої логіки освіти та його відношення з іншими соціальними сферами. Системні реформи – наслідок і результат політичних і соціально-економічних змін. Вони торкаються ключових елементів будь-якої освітньої системи: якість освіти й контроль за нею, національний освітній стандарт, відношення освіти і ринку, система фінансування та управління сфери освіти.
Коментарi